Hola desde Catalunya (Europa)

Tell us about you self, where you from, your car/cars, where you are driving your MAGracing cars etc. etc.
Post Reply
Francesc Xavier
Posts: 5
Joined: Mon 12. Jan 2015 01:18
Location: CATALONIA (Spain)
Contact:

Hola desde Catalunya (Europa)

Post by Francesc Xavier »

Hola, companys MagRacers, Administradors i especialment a Wes, l’anima creadora d’aquest sistema.
Abans de res una petita introducció. Com veieu aquest no es l’idioma utilitzat habitualment en aquest foro. M’agradaria utilitzar-lo per donar a conèixer a la comunitat que hi ha un idioma, el català, que es parlat per mes de 10 milions de persones segons la Wikipedia. Principalment a Catalunya (Europa). Amb el traductor automàtic de Google el podreu llegir en el vostre idioma, com es el meu cas amb l’anglès. Segurament hi haurà algunes paraules o expressions que acabin mal traduïdes, si es el cas, estic a la vostra disposició per aclarir-les encantat. Moltes gràcies.
Aquest es el meu primer post en aquest foro encara que sóc vetera, hi vaig entrar al gener del 2015. Sóc Francesc Xavier, tinc 64 anys, visc a un poblet a prop de Port Aventura Ferrari Land a Catalunya. A nomes 100 kms. de Barcelona, lloc en el que va nàixer la empresa EXIN que va donar lloc a l’Scalextric espanyol que els mes vells coneixem.
Fins avui no he pogut tornar a dedicar-me com m’agradaria a aquesta afició que vaig abandonar completament en formar una família cap allà l’any ‘83 en acabar l’organització de les 24 hores de resistència de Reus per cotxes d’Scalextric. Aquesta cursa es va dur a terme sobre 4 circuits idèntics de 6 vies. Tenia 34 metres de recorregut. Hi van participar 24 equips simultaniament formats per 2 a 4 pilots de tota Espanya. Sempre he portat dins meu aquesta llavor esperant terra fèrtil per tornar germinar. Ha arribat aquest moment, estic a punt de jubilar-me. Com tot bon jubilat necessito una distracció que ocupi les hores que dedicava a la feina i la família, ara els nostres fills ja fan les seves vides. Vaig comprar fa dos anys el meu primer cotxe esportiu, un TOYOTA GR Yaris. La conducció d’aquest esportiu em dona moltes satisfaccions desprès de més de 1,5 milions de kms. recorreguts treballant de missatger amb una furgoneta durant 19 anys.
Tot i estar molt ocupat, no vaig perdre contacte virtual amb el mon de l’slot. L’any 2014, navegant per internet vaig descobrir MagRacing. Aquella idea em va atrapar, els cotxes d’en Wes (un genial anglès) es comportaven sobre la pista com jo sempre havia somiat, canviaven de carril, podien córrer molts cotxes a l’hora per una pista no excessivament ampla i sobre tot, no assolien unes velocitats fora d’escala per uns petits 1:32, com era el cas dels cotxes d’slot que han portat una evolució que admiro però que estan fora de tota realitat. L’agost del ‘14 vaig fer una compra al Sr. Wes, potser ho recorda, la primera compra des d’Espanya, em va dir. No em podia perdre aquella meravella. Li vaig comprar un cotxe sencer muntat, el comandament, i totes les peces de recanvi que tenia a la venda al llistat. També cable de piano i plaques de canvi de carril per quan pugues construir un circuit. Encara no ho he fet.
De seguida que vaig conèixer l’existència d’aquest foro hi vaig entrar per estar al dia de l’evolució del sistema. En aquest punt aprofito per agrair la dedicació de Keld (danès) que el va crear i de Kim, (norueg) que ha tingut la valentia de posar-se al capdavant quan li va demanar el relleu i mantenir-lo viu fins a dia d’avui. També agrair molt especialment a Wes que hagi compartit generosament tot el seu coneixement i experiència com a creador del sistema aportant la seva opinió sobre els diferents apartats.
Igualment agrair les moltes publicacions fetes per Martin de HeliumFrog, (anglès) que va dur a terme entre altres coses un interessant projecte sobre MagRacing basat en Arduino que ja no he trobat a la xarxa però per sort en vaig baixar una copia. Més tard es va quedar amb la marca MagRacing. Jo esperava que aquesta compra representes un impuls endavant per l’evolució del sistema, tant pel que fa als cotxes, comandaments, pistes, comptavoltes, recanvis, etc. i la seva comercialització. Va tenir molts problemes de desenvolupament per el llançament d’un nou cotxe sencer, veig que no ha seguit per aquest camí. En canvi, ha dedicat el Web a la venda de magnífics edificis a escala per guarnir un circuit de carreres.
Per aquelles dates també vaig descobrir a Ned, un dels que més publicacions a fet al foro. Un senyor jubilat de Sedona, Arizona que estava decidit a posar en practica els coneixements de Wes per construir una pista, però, no a dins de casa, ell volia reproduir un recorregut per la carretera 89A a Oak Creek Canyon entre Sedona i Flagstaff. Ho va aconseguir, va adaptar el sistema a sobre de planxes de poliestiré extruit Owens Corning FOAMULAR per construir pistes a l’exterior. Hi ha vídeos molt interessants que ho demostren, es preciosa, felicitats. En aquest enllaç trobareu una molt detallada informació: https://www.magracingforum.com/viewtopi ... 3&start=30
Ned, que es una persona inquieta, no tenia prou amb aquella pista i amb els cotxes de Wes. Ell va aprendre a modelar 3D (jo ho vaig intentar) per poder dissenyar i imprimir els seus xassís. Els volia adaptar a diferents carrosseries i el xassís original MagRacing no li servia pels seus projectes. Així es que tenim la gran sort que els ha posat a l’abast de la comunitat MagRacing a uns preus molt ajustats a https://www.shapeways.com/shops/magracingunlimited. A més ha escrit les instruccions per seguir pas a pas el muntatge de cada un dels diferents models (son 4 o 5 diferents), els vaig comprar, però encara no els he pogut muntar i provar. Moltes gracies també per aquesta aportació. M’agradaria veure algun vídeo més sobre com funcionen aquests xassís amb les carrosseries a sobre. També va voler dissenyar pistes modulars per trams, a l’estil, va dir, de marques d’slot. Però va abandonar la idea per manca de temps, llàstima, te molt bona base.
En temps més propers (abril ‘21) vaig descobrir a rccanuk (Canadenc. No se el seu nom) que s’interessava pel funcionament del sistema de guia magnètica per poder aplicar-lo a una joguina barata que havia comprat. https://www.youtube.com/watch?v=Qux2yJAbUcQ Aquesta també la vaig comprar per estudiar-la. Desprès d’agrair la clara i completa explicació que li va fer en Ned no ha publicat res més, sembla que ha abandonat la idea. Per saber més podeu consultar aquest enllaç: https://www.magracingforum.com/viewtopi ... 4686#p4686
En temps encara més propers (abril ‘23) he descobert a Max (mymax1972), que amb els seus estudis d’enginyer electrònic aplicats al seu Digital Slotless Magnetic System (DSMS), que pot representar una veritable revolució en el sistema de guiat, i els seus coneixements en programació i modelació 3D pot donar un altra impuls important al sistema. Han passat molts mesos i no veig novetats al respecte, les espero amb molt d’interès, imagino que desenvolupar un cotxe sencer i la pista per fer-hi els test porta molta feina que encara no està a punt. Per saber més podeu consultar aquest enllaç: https://www.magracingforum.com/viewtopic.php?t=824
He intentat seguir tot allò que s’ha publicat al fòrum durant aquests nou anys, no voldria que ningú
es sentis ignorat per mi en aquesta presentació, disculpeu. Igualment espero que tots estigueu bé de salut i d’ànims per seguir desenvolupant aquest sistema i l’afició pels cotxes a escala 1:32.
Arribat a aquest punt, segurament pensareu: a que ve tot aquest llarg escrit?
Doncs es molt senzill, quan llegim quelcom que algú escriu, tendim a pensar, qui es aquesta persona, perquè diu el que diu, val la pena escoltar-la? Doncs ho faig perquè tinc la intenció de fer una anàlisi de com veig jo personalment la situació del sistema MagRacing, les seves possibilitats i futur. Ho vull fer perquè veig que encara que hi ha molts usuaris registrats i comentaris als vídeos de YT que en algun moment han tingut interès pel sistema, aquest no ha triomfat com segurament en Wes igualment que molts de nosaltres esperàvem. Ho exposaré més endavant i espero seguir comptant amb la vostra paciència per llegir-me.
Moltes gràcies per haver arribat fins aquí, una abraçada.

Francesc Xavier Sanz +34 608093115 aquest es el meu telèfon per si hem voleu contactar per Whatsapp, doncs haure de passar les vostres paraules pel traductor.
Ned
Posts: 369
Joined: Sun 13. Apr 2014 01:02
Location: Sedona, AZ USA

Re: Hola desde Catalunya (Europa)

Post by Ned »

Hello Francesc,
I just translated your post to English using Google Translate for the first time. During the past 3 years I've been very busy with projects fixing up my home. Now I may start devoting more time to Magracing. I finished building my track around 2018. A complete lap is now about 120 ft. I look forward to future posts from you.
Ned
Francesc Xavier
Posts: 5
Joined: Mon 12. Jan 2015 01:18
Location: CATALONIA (Spain)
Contact:

Re: Hola desde Catalunya (Europa)

Post by Francesc Xavier »

Hola, Ned, no havia llegit aquest post fins avui, gracies per la resposta. Fa dos dies li vaig demanar contactar amb vostè en privat pel seu perfil de Facebook, ha rebut la meva sol·licitud? Espero la seva resposta. Gràcies per l'atenció.
Post Reply